Nakon Novog Sada, radionica „Čisto iz ljubavi“ stigla i u Niš.
Ciklus edukativnih ekoloških radionica u okviru projekta „Čisto iz ljubavi“, koji kompanija Lidl Srbija realizuje u saradnji sa organizacijom Čepom do osmeha, započet je u Novom Sadu. Prva radionica okupila je predstavnike organizacija i udruženja sa teritorije Vojvodine, koji su kroz predavanja, praktične zadatke i timski rad istraživali na koji način lokalna zajednica može postati ključni akter u zaštiti životne sredine.
Tema radionice u Novom Sadu bila je usmerena na osnaživanje ekoloških inicijativa i razvoj kapaciteta organizacija koje žele da pokrenu konkretne promene u svojim sredinama. Kroz interaktivan pristup, učesnici su se upoznali sa modelima uspešnog vođenja ekoloških akcija, angažovanja volontera i komunikacije sa građanima.
Nakon Novog Sada, ekološki karavan se preselio u Niš, gde je radionica okupila aktere civilnog sektora sa juga Srbije. I u ovom gradu je preovladavala pozitivna atmosfera i želja za zajedničkim delovanjem. Učesnici su razmenili iskustva, diskutovali o izazovima u radu na terenu i zajedno osmislili ideje za konkretne korake u borbi protiv zagađenja i nebrige o prirodi.



Mogućnost finansijske podrške za lokalne ekološke akcije
Jedan od ključnih ciljeva ovih radionica jeste i podrška konkretnim akcijama na terenu. Učesnici koji prisustvuju edukacijama imaće priliku da, u roku od dve nedelje od završetka radionice, apliciraju za finansijsku podršku Lidla za realizaciju svojih ekoloških inicijativa.
Realizacija odobrenih akcija planirana je za period od juna do septembra 2025. godine, a izabrane organizacije dobiće sredstva u iznosu do 1.000 evra u dinarskoj protivvrednosti, u zavisnosti od kvaliteta i usklađenosti predloga sa ciljevima održivog razvoja koje Lidl podržava.
Ekološki aktivizam – čisto iz ljubavi
Projekat „Čisto iz ljubavi“ već šestu godinu zaredom okuplja građane širom Srbije u zajedničkoj misiji očuvanja prirode. Do sada je, uz učešće više od 4.000 volontera, iz prirode uklonjeno preko 100 tona otpada. Kroz inicijativu koja se sprovodi u okviru međunarodne strategije REset Plastic, Lidl dodatno ulaže u edukaciju, osnaživanje lokalnih aktera i podizanje svesti o važnosti očuvanja životne sredine.
Kompanija Lidl veruje da zajedničkim delovanjem na lokalnom i globalnom nivou možemo doprineti stvaranju zdravijeg i čistijeg sveta. Kroz kontinuirane projekte i podršku ekološkim inicijativama, Lidl i u narednim godinama ostaje posvećen izgradnji održive budućnosti – korak po korak, čisto iz ljubavi.